Rudolf Ferko

Čo kamery nevideli

Anton Hykisch, spisovateľ – Už dávno som nečítal knihu s takým pôžitkom ako túto. Spomedzi memoárových kníh, ktoré sa dnes ponúkajú čitateľom, má prinajmenej dve prednosti. Autor sa nasilu netíska do popredia, o to viac dominujú v jeho spomienkach spolupracovníci z iných filmových štúdií i profesií. On sám ako kameraman a režisér krátkometrážnej filmovej tvorby, obzvlášť filmového týždenníka, musel veľakrát plniť nečakané a často nemožné úlohy, často aj za dobrodružných podmienok. S mnohými z nich sa v tejto knihe stretneme. Druhou je jeho štýl s obrovským zmyslom pre humor, jeho kniha je kaleidoskop podivuhodných situácií i anekdotických scén, navyše naplno odhalil svoju celoživotnú lásku k slovenskému filmu, tá dýcha z každej stránky tejto pútavej knihy. Nie náhodou sa začína i končí zamysleniami nad trpkým osudom Mekky slovenského filmu – ateliérov na Kolibe. Kniha je obžalobou všetkých tých veľkohubých riaditeľov, papalášov, manažérov kultúry, ktorí po roku 1989 dopustili či priamo sa podieľali na deštrukcii filmového štúdia na Kolibe. Vtipné a pútavé svedectvo o počiatkoch i osudoch slovenského filmu je knihou, ktorú hodno čítať! Ľuboš Jurík, spisovateľ - Kniha „Čo kamery nevideli“ je vzácnou zmesou autentických zážitkov a skúseností autora, ktoré sa opierajú o reálne fakty a spoločenské súvislosti, je svedectvom o časoch nedávno minulých a presahujúcich až do súčasnosti, no popritom je to rozprávanie tak vtipné, humorné a vo svojej podstate optimistické, že jej text sa bezpochyby stal literárnou udalosťou. Ukazuje sa, že Rudolf Ferko je okrem profesionálneho umelca vo filmovom svete aj jedinečným humoristom, resp. autorom zo zmyslom pre humor - čo je v našich nie príliš veselých časoch priam jagavou kométou optimizmu. Okrem poznania zákulisia filmárskeho sveta sa čitateľ aj zabaví na mnohých vtipných historkách, ktoré boli neodmysliteľnou súčasťou práce kameramana režiséra. Eduard Grečner, filmový režisér – Príbehy sú vyrozprávané nadaným rozprávačom, niektoré sú pikantné, iné nie, nájdu sa aj smutné, ba aj historicky tragické. Každý z nich obohatí čitateľa o poznanie pre neho dovtedy neznáme, či iba tušené, o poznanie zákulisia a atmosféry tvorby príznačnej a charakteristickej iba pri nakrúcaní filmov. Nielen doma, ale aj v zahraničí. Vidno, že ich zažil skúsený svetobežník, ktorý vie svoje zážitky pútavo podať. Že nikoho nebudú nudiť o tom som plne presvedčený, ako jeho bývalý kolega mu môžem k nim iba pogratulovať.

Anton Hykisch, spisovateľ – Už dávno som nečítal knihu s takým pôžitkom ako túto. Spomedzi memoárových kníh, ktoré sa dnes ponúkajú čitateľom, má prinajmenej dve prednosti. Autor sa nasilu netíska do popredia, o to viac dominujú v jeho spomienkach spolupracovníci z iných filmových štúdií i profesií. On sám ako kameraman a režisér krátkometrážnej filmovej tvorby, obzvlášť filmového týždenníka, musel veľakrát plniť nečakané a často nemožné úlohy, často aj za dobrodružných podmienok. S mnohými z nich sa v tejto knihe stretneme. Druhou je jeho štýl s obrovským zmyslom pre humor, jeho kniha je kaleidoskop podivuhodných situácií i anekdotických scén, navyše naplno odhalil svoju celoživotnú lásku k slovenskému filmu, tá dýcha z každej stránky tejto pútavej knihy. Nie náhodou sa začína i končí zamysleniami nad trpkým osudom Mekky slovenského filmu – ateliérov na Kolibe. Kniha je obžalobou všetkých tých veľkohubých riaditeľov, papalášov, manažérov kultúry, ktorí po roku 1989 dopustili či priamo sa podieľali na deštrukcii filmového štúdia na Kolibe. Vtipné a pútavé svedectvo o počiatkoch i osudoch slovenského filmu je knihou, ktorú hodno čítať! Ľuboš Jurík, spisovateľ - Kniha „Čo kamery nevideli“ je vzácnou zmesou autentických zážitkov a skúseností autora, ktoré sa opierajú o reálne fakty a spoločenské súvislosti, je svedectvom o časoch nedávno minulých a presahujúcich až do súčasnosti, no popritom je to rozprávanie tak vtipné, humorné a vo svojej podstate optimistické, že jej text sa bezpochyby stal literárnou udalosťou. Ukazuje sa, že Rudolf Ferko je okrem profesionálneho umelca vo filmovom svete aj jedinečným humoristom, resp. autorom zo zmyslom pre humor - čo je v našich nie príliš veselých časoch priam jagavou kométou optimizmu. Okrem poznania zákulisia filmárskeho sveta sa čitateľ aj zabaví na mnohých vtipných historkách, ktoré boli neodmysliteľnou súčasťou práce kameramana režiséra. Eduard Grečner, filmový režisér – Príbehy sú vyrozprávané nadaným rozprávačom, niektoré sú pikantné, iné nie, nájdu sa aj smutné, ba aj historicky tragické. Každý z nich obohatí čitateľa o poznanie pre neho dovtedy neznáme, či iba tušené, o poznanie zákulisia a atmosféry tvorby príznačnej a charakteristickej iba pri nakrúcaní filmov. Nielen doma, ale aj v zahraničí. Vidno, že ich zažil skúsený svetobežník, ktorý vie svoje zážitky pútavo podať. Že nikoho nebudú nudiť o tom som plne presvedčený, ako jeho bývalý kolega mu môžem k nim iba pogratulovať.

Jazyk slovenský
Vydavateľ CCW, s.r.o.
Rok vydania 2016
Počet strán 221
Typ viazania Knihy viazané
Hmotnosť (g) 584 g
Rozmery (š-v-h) 210x153
EAN 9788089166459
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Kartografova dcéra - Ona bola mapou, mapa bola ňou
-9%
Clare Marchantová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
20,90 €
19,02 €
Akadémia jednorožcov 4: Izabela a Mráčik
-9%
Julie Sykes
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
9,90 €
9,01 €
Myslím, že si sadneme
-9%
Eva Bacigalová, Tomáš Masaryk
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
16,90 €
15,38 €
Super príručka pre malé čarodejnice
-9%
Aurore Meyer
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
14,99 €
13,65 €
Kocúr v čižmách - príbeh s nálepkami
-9%
kol.
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
7,00 €
6,37 €
AM Slovinsko 1:150 000 FB
-9%
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
13,90 €
12,65 €
Hierarchia šera
-9%
Adriana Bolyová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
3,90 €
3,55 €
Prízrak Alžbety Bátoriovej
-9%
Andrej Štiavnický
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,90 €
18,11 €

Pozreli ste si: