Erich Petlák

Klíma školy a klíma triedy

Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové vedomosti, ale aj miestom, v ktorom sa žiaci cítia bezpečne, v ktorom môžu rozvíjať nielen kognitívnu, ale aj emocionálnu stránku svojej osobnosti. Školská prax sa sústreďuje na vedomostnú stránku, pričom sa v tomto procese stráca žiak – žiak so svojimi radosťami, ale aj problémami, žiak s väčšou alebo menšou sebamotiváciou do učebnej činnosti, žiak s túžbou prežívať pocity uznania za svoju činnosť, žiak so svojimi snami a túžbami... Štúdium klímy nám môže dať odpovede na otázky týkajúce sa toho, akí sú žiaci, prečo sú takí, akí sú, akí by mali a mohli byť, aké majú predstavy o škole, aká škola by im vyhovovala a čo by sme mali robiť preto, aby sa žiaci v školách cítili príjemnejšie, čo je predpokladom zvyšovania ich výkonnosti v učení. Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.

Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové vedomosti, ale aj miestom, v ktorom sa žiaci cítia bezpečne, v ktorom môžu rozvíjať nielen kognitívnu, ale aj emocionálnu stránku svojej osobnosti. Školská prax sa sústreďuje na vedomostnú stránku, pričom sa v tomto procese stráca žiak – žiak so svojimi radosťami, ale aj problémami, žiak s väčšou alebo menšou sebamotiváciou do učebnej činnosti, žiak s túžbou prežívať pocity uznania za svoju činnosť, žiak so svojimi snami a túžbami... Štúdium klímy nám môže dať odpovede na otázky týkajúce sa toho, akí sú žiaci, prečo sú takí, akí sú, akí by mali a mohli byť, aké majú predstavy o škole, aká škola by im vyhovovala a čo by sme mali robiť preto, aby sa žiaci v školách cítili príjemnejšie, čo je predpokladom zvyšovania ich výkonnosti v učení. Kniha môže byť podnetom pre všetkých, ktorí pracujú alebo budú pracovať so žiakmi v školách, k štúdiu a skúmaniu pohľadov a názorov žiakov na svoju školu a život v nej.

Jazyk slovenský
Vydavateľ PhDr. Milan Štefanko - IRIS
Rok vydania 2006
Počet strán 119
Typ viazania brožovaná
Hmotnosť (g) 150 g
Rozmery (š-v-h) 200x145
EAN 9788089018970
Dodacia doba nedostupné


Dalšie obľúbené tituly z kategórie:


Návrat do údolia rieky Clarée
-9%
Eric de Kermel
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
15,49 €
14,10 €
Pierko na vode
-9%
Lindsay Jane Ashfordová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
17,99 €
16,38 €
Eliška
-13%
Keleová-Vasilková Táňa
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
19,90 €
17,32 €
Školská zrelosť
-9%
Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
11,99 €
10,92 €
AK 0659 Nórsko 1:600 000
-9%
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
9,99 €
9,10 €
Nezbedné písmenká
-9%
Lenka Rožnovská, Petita Kůsová
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
4,00 €
3,64 €
The Unhoneymooners
Christina Lauren
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
13,95 €
Alchemist
Paulo Coelho
Dodacia doba
online cena - Skladom - 1 pracovný deň
10,50 €